שער
>
בלוג
>
טיפים לבעלי עסקים גלובליים
>
הסוד של בעלי עסקים מצליחים, לאיזון בין עבודה לחיים

הסוד של בעלי עסקים מצליחים, לאיזון בין עבודה לחיים

>
זמן קריאה:
11
דק'

בניית עסק משלכם היא חוויה מרגשת. להגשים את החלומות שלכם ולראות את הרעיון מתפתח מול העיניים לעסק מצליח. אבל יחד עם ההצלחה מגיעים הלחץ, המחויבות והשעות הארוכות בעבודה שעלולים לטשטש במהירות את הקו שבין העבודה לחיים האישיים ולהוביל לשחיקה.

האיזון בין העבודה לחיים חשוב להצלחה העסקית

מדוע האיזון בין העבודה לחיים חשוב להצלחה העסקית שלכם?

ב-Moneynet, הייתה לנו ההזדמנות לשוחח עם בעלי ובעלות עסקים רבים. לקוחה אחת, מייסדת סטודיו לעיצוב שצמח במהירות, שיתפה אותנו שלא לקחה הפסקה אמיתית כבר יותר משנה. היא דילגה על ארוחות, איבדה שעות שינה והחמיצה זמן איכות עם משפחתה רק כדי לעמוד בקצב העבודה. "אני אוהבת את מה שאני עושה", אמרה, "אבל אני לא יכולה להמשיך כך".

איזון בין העבודה לחיים הוא לא מותרות אלא הכרח חשוב והוא בר השגה באמצעות ניהול זמן נכון. מחקר של הרווארד מצא שמנכ"לים עובדים בממוצע 62.5 שעות בשבוע, כש-75% מזמנם מתוכנן מראש.

איזון כזה לא בהכרח אומר חלוקת זמן שווה אלא קבלת החלטה מודעת להיות נוכחים באופן מלא – בין אם אתם בישיבת דירקטוריון או סביב שולחן האוכל.

1. תעדוף למה שבאמת חשוב

עבודה היא אמצעי, לא מטרה. אל תתנו לחיים לחלוף על פניכם בזמן שאתם רודפים אחר דדליינים – זכרו למען מה ולמען מי אתם עובדים, ופנו להם מקום בכל יום.

  • השתמשו בשיקול דעתכם: בכל יום, מיינו את המשימות שלכם לשתי קבוצות – הדברים שבאמת חשובים, והדברים שאין צורך לתעדף. התמקדו באלה שמקדמים אתכם או את העסק שלכם.
  • חתכו את הרעש: ותרו על העבודה הסתמית שלא מוסיפה לעסק שלכם ערך אמיתי.
  • קבעו יעדים שבועיים: כוונו את המאמצאים שלכם למשימות שמקדמות את העסק.
  • תכננו זמן לעבודה ממוקדת: חסמו לכם זמן ביומן ללא הפרעות למשימות חשובות.
  • עברו על היומן שלכם: העריכו לאן הזמן שלכם באמת הולך (ניתן להשתמש גם באפליקציות למעקב זמן לשם כך).
  • התרגלו לומר "לא": דחו הזדמנויות עם רמת השפעה נמוכה בלי היסוס.

2. קבעו גבולות בין הבית לעבודה

  • קבעו שעות עבודה: הגדירו מתי העבודה מתחילה ומסתיימת וכבדו זאת. זה יעזור לכם להגן על זמנכם ובנוסף יקבע מודל חיקוי ברור לעובדים שלכם.
  • ניתוק בערב: השתיקו את המיילים והשיחות בזמן המשפחתי.
  • אזורים נטולי טכנולוגיה: השאירו את הטלפונים והמחשבים מחוץ לשולחן האוכל וחדר השינה.
  • זמן מוגן: שמרו שעות או ימים שלמים רק למשפחתכם.
  • שמשו מודל: הראו לצוות שלכם שזה בסדר להתנתק.
  • כבדו את זמנם של אחרים: עודדו איזון בכל הארגון שלכם.

מלכודת הזמינות התמידית

3. הימנעו ממלכודת הזמינות התמידית

זמן הוא המשאב היקר והמוגבל ביותר שלכם - ברגע שהוא נעלם, אי אפשר להחזיר אותו. שמרו עליו בקפדנות והשקיעו אותו בדברים החשובים ביותר, בעצמכם ובאלה שאתם אוהבים.

  • תאמו ציפיות: הודיעו ללקוחות ולצוות שלכם על הגבולות שהצבתם לעצמכם.
  • עיכוב דיוורים: השתמשו בכלי התזמון לשליחת מיילים מחוץ לשעות העבודה.
  • השתקת מכשירים: חסמו את ההתראות בנייד לאחר שעה מסוימת.
  • רכזו את התקשורת: במקום לבדוק את המסרים ולהגיב ללא הפסקה במשך כל היום, קבעו זמן מרוכז להתעסק בתקשורת באופן מרוכז.
  • צרו חלונות זמינות: הגדירו מתי אתם נגישים לשיחה ומתי לא.
  • שמרו על עקביות: גבולות עובדים רק אם אתם נצמדים אליהם.

4. הגדירו מה זה "מספיק"

  • מגבלות עומס: החליטו כמה שעות, פגישות או נסיעות רלבנטיות מבחינת העומס עליכם.
  • הגדירו מחדש הצלחה: הכניסו את הרווחה הנפשית, הזמן המשפחתי והנוכחות שלכם בחיי האהובים לכם בהגדרות ההצלחה שלכם.
  • הקשיבו לגוף שלכם: זהו מתי העומס יוצר אותות פיזיולוגיים בגוף והפחיתו את העומס.
  • צמצום ימי עבודה: תכננו את השבוע האידיאלי שלכם וצמצמו את ימי העבודה לדברים החיוניים בלבד.
  • בדיקת אנרגיה: שאלו את עצמכם מדי תחילת שבוע, איך אתם מרגישים והתאימו את העומס והתכנון בהתאם.
  • השוו את הלו"ז מול הערכים שלכם: ודאו שאתם משתמשים בזמן שלכם בצורה שמשקפת את מה שחשוב לכם באמת.

 תכננו תוך מחשבה על העתיד

5. תכננו תוך מחשבה על העתיד

החיים הם כמו רכבת הרים של הפתעות וסדרי עדיפויות שמתנגשים אחד בשני – אם לא תעגנו את הדברים החשובים ביומן שלכם, הם פשוט לא יקרו.

  • משפחה לפני הכל: הקצו זמן למשפחה לפני מילוי התחייבויות בעבודה.
  • שגרה יציבה: בנו הרגלים יומיים ושבועיים שאנשים בסביבתכם יוכלו להתרגל ולהתאים את עצמם.
  • עקביות גם שקשה: שמרו על לוחות הזמנים המשפחתיים גם בעונות השיא בעבודה.
  • רגעים חיוניים: קבעו אירועים שבועיים ביומן כמו ארוחה משפחתית בסוף השבוע, כדי לחזק את חשיבות המשפחה.
  • תכנון משותף: שתפו את בני הזוג וילדיכם בתכנון השבוע.
  • בצעו ביקורת שבועית: בדקו עד כמה התוכנית שלכם עמדה במבחן המציאות, ועדכנו את הלו"ז בהתאם.

6. הובילו תרבות ארגונית מאוזנת

עובדים עם חיי משפחה בריאים ומאושרים נוטים להיות בעלי מוטיבציה גבוהה יותר, ממוקדים ויעילים יותר בעבודה. על ידי עידוד האיזון, אתם תומכים ברווחה הכללית שלהם ומשפרים את ביצועי החברה שלכם.

  • צאו בזמן: תנו דוגמה גלויה לצוות שלכם.
  • כבדו את הגבולות: הימנעו מהודעות בשעות לילה מאוחרות.
  • תמכו בעובדים: הציעו תמיכה נפשית וגמישות בעת הצורך.
  • פרגנו על איזון נכון: הכירו בהצלחה של חברי צוות לחלק את זמנם בצורה בריאה בין הבית לעבודה.
  • עודדו חופשות: נרמלו זמן חופש ומנוחה.
  • הפכו זאת למדיניות: הפכו את הבחירה בבית ובמשפחה לחלק גלוי ומפורש מהתרבות הארגונית שלכם ולדוגמה יומיומית לעובדיכם.

7. הפכו את האיזון למשימה משותפת לכלל הצוות והעובדים

  • מעורבות הצוות: עודדו את חברי הצוות שלכם לשאוף לאיזון כזה משלהם.
  • דיון פתוח: דברו על האתגרים של תמרון בין הלחץ והעומס בעבודה לבין הבית והמשפחה.
  • שמשו מודל: הדרך הטובה ביותר להנחיל איזון בקרב העובדים הוא לשמש להם דוגמא באמצעות ההתנהגות שלכם. 
  • שריינו זמנים: קבעו ימים ללא פגישות בחברה או עם סיום מוקדם של העבודה.
  • מדדי איזון: כללו מדדי רווחה בסקירות התקופתיות.
  • הובילו באמפתיה: הבינו את האתגרים שהעובדים שלכם עשויים להתמודד איתם. הקשיבו להם ונסו לסייע.

האצלת סמכויות על העובדים

8. האצילו ובנו צוות חזק

הדרך היחידה באמת להפחית את עומס העבודה שלכם היא לאפשר לעצמכם לקבל עזרה מאחרים. ככל שתבנו אמון רב יותר בצוותים שלכם, כך תוכלו להאציל סמכויות ביעילות ולשחרר את עצמכם להוביל ברמה האסטרטגית.

  • התחילו בקטן: הקצו משימות קטנות יותר כמו אדמיניסטרציה, שיווק או תמיכה.
  • בנו אמון: העצימו את הצוות שלכם בהכשרות ואפשרו להם לקחת אחריות על המשימות שלהם.
  • חנכו מנהיגים עתידיים: השקיעו באנשים שיכולים בסופו של דבר לקחת על עצמם תפקידי מפתח.
  • בנו גיבוי לעצמכם: הצמיחו מנהיגים שיכולים להיכנס לנעליכם ולחפות עליכם כשאתם לא נמצאים.
  • פעלו גלובלית: בנו צוותים שונים בפיזור גאוגרפי על פני אזורי זמן שונים כדי להפחית את עומס העבודה שלכם.
  • שחררו בביטחון: ותרו על הפרפקציוניזם. האצלת סמכויות אינה דורשת תוצאות מושלמות, אלא אמון והתקדמות.

9. רתמו את הטכנולוגיה

  • כלי ניהול פרויקטים: השתמשו במגוון האפליקציות הזמינות כדי לייעל את שיתוף הפעולה בצוות.
  • יומנים משותפים: התאימו את לוחות הזמנים המשפחתיים והעסקיים כדי למנוע קונפליקטים בין הבית לעבודה.
  • שיחות וידאו: שמרו על קשר עם המשפחה גם בזמן נסיעות עבודה ליעדים רחוקים.
  • עוזרים דיגיטליים: קבעו תזכורות, והשתמשו באוטומציה של מיילים הודעות ומשימות יומיומיות כדי לחסוך זמן.
  • מצב שקט: קבעו מגבלות לנייד שלכם כדי למנוע התראות אינסופיות במשך כל היממה.

השקעה בבריאות לבעלי עסקים

10. השקיעו בבריאות ובאנרגיה שלכם

הרווחה הפיזית והנפשית שלכם קשורות אחת בשניה בקשר עמוק. כשאתם בריאים בגוף ובנפש, קבלת ההחלטות, המנהיגות והיכולת שלכם להתמודד עם לחץ משתפרים משמעותית.

  • שינה טובה: שמרו על זמן השינה שלכם כאילו היה פגישה חשובה. שינה מחדדת את המוח ועוזרת לכם לנהל בבהירות ויעילות.
  • דלק איכותי לגוף: אכלו ארוחות אמיתיות ומזינות, לא חטיפים וממתקים.
  • שתיים-שלוש לזוז: גם הליכה של 15 דקות יכולה להגביר את המיקוד שלכם.
  • זמן התאוששות: התייחסו להפסקות כאל חיוניות, לא אופציונליות.
  • נטרו לחץ: עקבו אחר מצבכם הרגשי. אם אתם מרגישים מוצפים או לחוצים, בחנו דרכים להפחית את הלחץ שאתם נתונים בו או שקלו ללכת לטיפול.
  • מצאו לכם תחביב: עשו משהו שאינו קשור לעבודה שמטעין אתכם בסיפוק והנאה.

11. צרו טקסים שמחברים אתכם מחדש

  • האירו את היום: התחילו את יומכם עם שגרה מרגיעה כמו מדיטציה, תפילה, כתיבה ביומן או קפה שקט.
  • תו סיום: ציינו את סיום יום העבודה עם מוזיקה, הליכה או זמן שקט נטול רעשים טכנולוגיים.
  • עוגנים משפחתיים: קבעו פעילויות שבועיות קבועות – כמו טיולים ביום שישי, או ארוחת ערב בסופ"ש.
  • הפסקות מעבר: קחו נשימה עמוקה כשאתם עוברים בין העבודה לבית כדי לאפס את עצמכם מנטלית.
  • הכרת תודה יומיומית: בסוף היום, הכירו תודה על הטובות שקרו לכם היום.

12. צרו לעצמכם רשת תמיכה

אתם חזקים יותר כשאתם מקיפים את עצמכם בתמיכה משמעותית, יציבה ואוהבת.

  • גיבוי אמין: מצאו אנשים שאתם יכולים להתקשר אליהם כשהמציאות משתבשת. בין אם זה חבר טוב, בן/בת זוג או אח/אחות – מישהו שאתם בוטחים בו שיציע תמיכה יציבה שהמצב מורכב.
  • קבוצת עמיתים: הקיפו את עצמכם באנשים המתמודדים עם אתגרים דומים לשלכם.
  • סיוע משפחתי: הישענו על סבים וסבתות, אחים או חברים מהימנים.
  • תוכנית חירום: צרו לכם רשימה נגישה של אנשי קשר ומשימות חשובות לשעת חירום.
  • דברו בפתיחות: הודיעו לאחרים כשאתם צריכים עזרה או זמן לעצמכם.
  • הציעו תמיכה: הדדיות מחזקת את הקשרים שלכם. לפעמים, הצעת תמיכה לאחרים, בין אם עובד או חבר, יכולה להעמיק את תחושת הסיפוק וההגשמה האישית שלכם.

חגגו את הנצחונות שלכם

13. חגגו את הניצחונות שלכם - גדולים וקטנים

כבעלי עסקים, אתם מתמודדים כל הזמן עם אתגרים חדשים ומכשולים בדרך. דוקא בגלל זה, חשוב לעצור, להכיר בהצלחות שלכם ולחגוג את הרגעים המשמעותיים שבדרך.

  • ציינו אבני דרך: הכירו בהישגים עסקיים ומשפחתיים.
  • חגגו את השקט: הקפידו על סופי שבוע מנותקים ועל שנת לילה מלאה ובריאה.
  • פרגנו לצוות שלכם: הכירו בתפקידם באיזון בין העבודה לחיים שלכם. מחמאות לא עולות לכם כלום, אך הן מרכיב חשוב בתחושת הסיפוק והמשמעות של העובדים שלכם.
  • שתפו את המשפחה: תנו להם להכיר ולהשתתף בהצלחות שלכם.
  • נהלו רשימת הצלחות: עקבו אחר ההתקדמות מלמעלה, מעבר לקטנות המשימות היומיומיות. 
  • התבוננו על הצמיחה: ראו כמה רחוק הגעתם.

14. תזמנו זמן למחשבה ותכנון

  • סקירה שבועית: שאלו מה הלך טוב, ומה לא.
  • מעקב זמן: בדקו לאן השעות שלכם באמת הולכות.
  • התאימו יעדים: יישרו את המאמצים שלכם ליעדים באופן קבוע.
  • דמיינו הצלחה: דמיינו את המצב האופטימלי של האיזון בין העבודה לחיים שאתם רוצים ליצור.
  • פנו מקום בראש: התרחקו כדי לחשוב, לא רק כדי לעשות.
  • תכננו יעדים: קבעו יעדים ברורים לטווח הקצר, בינוני וארוך כדי לתת לעצמכם כיוון ומוטיבציה.

15. שתפו את יקיריכם בתכנון אסטרטגי

  • החלטות משותפות: דונו יחד בתכנון חופשות, פרויקטים ותוכניות משפחתיות.
  • התאמה לוגיסטית: חלקו את התפקידים בבית על בסיס היכולות הנוכחיות.
  • סינכרון רגשי: פנו לעצמכם זמן לדבר אחד עם השני על איך אתם באמת מתמודדים.
  • חגגו את הביחד: הכירו בתרומות של כל אחד מכם בבית ובעבודה. למדו להעריך את הדברים הקטנים שיקיריכם עושים עבורכם – קל להתעלם מהם אך הם משמעותיים מאוד.
  • שתפו יומנים: הפכו את התחייבויותיכם המרכזיות לגלויות ושקופות.
  • מעקב רציף: התייחסו למערכות היחסים שלכם כאל פרויקט – בדקו ושפרו אותן כל הזמן.

16. היערכו לבלתי צפוי

  • תכננו בגמישות: השאירו מקום בלוח הזמנים שלכם לבלת"מים ודברים שיצוצו ברגע האחרון.
  • תוכנית חרום: הגדירו מי יכול להיכנס בחרום לסייע - בעבודה ובבית.
  • נהלו ברוגע: תרגלו תגובה רגועה גם כשדברים לא הולכים כמתוכנן.
  • מערכות גיבוי: תעדו נהלים לחרום כך שאחרים יוכלו להוביל תגובה לארועי קיצון גם בהעדרכם.
  • צפו להפתעות: צפו שתוכניות ישתנו והמנעו מלחץ כשהן אכן משתנות.
  • כלי איפוס מהירים: צרו לכם טקטיקות זמינות כמו נשימה עמוקה, הליכה או האזנה למוזיקה להתאוששות במצבי לחץ.

17. נסיעות מבלי להתנתק מהמשפחה

שמירה על קשרים משמעותיים בזמן נסיעות עסקים לא רק תומכת בתחושת האיזון שלכם, אלא גם מטפחת את הרווחה הרגשית של המשפחה שלכם, ביחוד הילדים הזקוקים לעקביות ונוכחות רציפה שלכם.

  • תכננו מראש: שתפו את בני המשפחה בתאריכי הנסיעה שלכם, סיבות הנסיעה ותוכניותיכם.
  • רגעים וירטואליים: הקליטו סיפורי לילה או שלחו הודעות וידאו.
  • שמרו על קשר: מצאו רגע להתחבר גם כשאתם רחוקים – שיחת טלפון או וידאו קצרה יכולה לספק ליקיריכם תחושת קרבה וביטחון.
  • השתתפו מרחוק: צפו באירועי בית ספר או פעילויות חברתיות בשידור חי.
  • זמן חזרה: שקלו לקחת יום חופש אחר חזרה מנסיעת עסקים ארוכה, כדי לנוח ולהתחבר מחדש למשפחה מבלי למהר חזרה לעבודה.

Moneynet: עוזרים לעסק שלכם לצמוח בקלות

אנו מבינים את הלחץ שנגרם בניהול חברה גלובלית. זו הסיבה שבנינו את Moneynet – כדי להקל את העומס של הטיפול בתשלומים הבינלאומיים ולפנות לכם יותר זמן לבלות עם עצמכם ועם יקיריכם.

  • תשלומים מהירים ובטוחים: שלחו וקבלו כספים במגוון רחב של מטבעות.
  • תמחור שקוף: דעו את כל העלויות מראש – ללא עמלות נסתרות.
  • פלטפורמה קלה לשימוש: בצעו העברות במהירות ובקלות והתמקדו במה שחשוב.
  • תמיכה אנושית כשאתם זקוקים לה: אנחנו יותר מפלטפורמה – אנחנו שותפים לצמיחה שלכם.

תנו לנו לטפל בהעברות הבינלאומיות שלכם כך שתוכלו להתמקד באנשים ובעסק שלכם ובעיקר בחיים שלכם.

Monynet עוזרת לעסקת שלכם לצמוח

כשבעלי העסק מאוזנים, גם העסק משגשג

איזון אינו יעד סופי, זוהי משימה בדרך. ימים מסוימים יכללו יותר עבודה; אחרים יותר זמן משפחתי. המטרה היא להישאר מחוברים לקרקע, מכוונים ושלמים.

עם המערכות, ההרגלים והחשיבה הנכונים, אתם יכולים להוביל עסק שלא רק גדל – אלא גם תומך באמת בחיים שאתם רוצים לחיות.

רוצים להעביר תשלומים גלובליים בקלות ובמהירות?
הצטרפו ל-Moneynet
במשלוח הטופס הנך מסכים/ה להצהרת הפרטיות
Thank you for your interest in Moneynet!
We have received your details and will be in touch with you soon.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך
תשלומים במקבץ (Mass Payments): משדרגים את ההעברות לחו"ל

תשלומים במקבץ (Mass Payments): משדרגים את ההעברות לחו"ל

הזדמנויות גלובליות: איך הפתרונות הפיננסיים של Moneynet מסייעים לעסקים לפרוץ לשווקים מתפתחים

הזדמנויות גלובליות: איך הפתרונות הפיננסיים של Moneynet מסייעים לעסקים לפרוץ לשווקים מתפתחים

צמיחה מוצלחת: תשלומים גלובליים כמפתח לצמיחה עסקית

צמיחה מוצלחת: תשלומים גלובליים כמפתח לצמיחה עסקית

פשוט להעביר מט"ח לחו"ל: מדוע עסקים עוברים לארנקים דיגיטליים?

פשוט להעביר מט"ח לחו"ל: מדוע עסקים עוברים לארנקים דיגיטליים?

רכישת נכס בחו"ל: המדריך המלא

רכישת נכס בחו"ל: המדריך המלא

רוצה לקבל הצעה אטרקטיבית להעברות המט"ח שלך?

יש לאשר את קבלת הדיוור
במשלוח הטופס הנך מסכים/ה להצהרת הפרטיות
יש לאשר את הצהרת הפרטיות
תודה, הפרטים נקלטו. ניצור איתך קשר בהקדם
Oops! Something went wrong while submitting the form.