Moneynet // הבלוג

העברות לחו"ל

אפשר לפרוץ את קיר הזכוכית של תשלומים בינ"ל

שער >בלוג >העברות לחו"ל
אפשר לפרוץ את קיר הזכוכית של תשלומים בינ"ל

בעשור האחרון היתה ציפייה ברורה שהאינטרנט יתן לעסקים קטנים ובינוניים צוהר לעולם ויאפשר להם להרחיב את האופקים שלהם ולמצוא לקוחות בכל פינה שרק ירצו על פני כדור הארץ. ובכן, הם צדקו למחצה.

הרשת אמנם מספקת מבט על העולם, אבל באופן שמזכיר קצת מבט החוצה מתוך תא כלא. עסקים קטנים יכולים לראות את שדות ההזדמנויות הירוקים משתרעים למרחוק, אבל הם לא יכולים להגיע אליהם. במקרה הזה, לא מוטות ברזל יוצרים את הכלוב הזה, אלא העלות הגבוהה של העברת כסף לחו"ל, מה שמותיר חברות קטנות ובינוניות תקועות בגבולות השוק המקומי שלהן בלי יכולת לפרוץ ולצאת לעולם.

למרות שחברות קטנות ובינוניות מהוות כ-90% מכלל העסקים ברחבי העולם, הן זוכות לרמת שירות נחותה מספקי השירותים הפיננסיים. בנקים, ספקי תשלומים ומוסדות כסף אלקטרוני (EMI) אמנם ישמחו לייצר פתרונות מותאמים להעברות מט"ח לעסקים גדולים ויספקו להם שערי חליפין נוחים במיוחד, אבל החברות הקטנות יוותרו בחוץ ויאלצו להסתפק בשירותי העברה יקרים.

זה אומר שהם מפספסים הזדמנויות עסקיות המוערכות ב-100 מיליארד דולר מדי שנה.

סיפור ההצלחה של Cashback בברזיל

אחד העסקים הללו, שהצליח להימלט מגבולות המצור של העמלות הגבוהות הוא Cashback. החברה חוסכת לאנשים כסף על הרכישות שלהם באינטרנט באמצעות מבצעים מיוחדים וקופונים. Cashback צמחו במהירות מאז הקמתם ב-2015, אבל כשהגיע הזמן להתרחב בינלאומית, גם הם נתקלו בחומה הבצורה של התשלומים הבינלאומיים.

"כיוונו לברזיל כשוק הזר הראשון שלנו, אבל לא היה פה שום ערוץ ישראלי שאיפשר תשלומים למדינה הזו", מסביר מייסד החברה תומר גוטרמן. "כדי לספק הנחות ללקוחות ולסוחרים מברזיל, נאלצנו אפוא להסתפק בשירות העברת כספים שפונה לצרכנים פרטיים ועולה בהתאם".

"מנקודת מבט פיננסית זה פשוט לא היה הגיוני, שירותי התשלומים האלה כלל לא מתאימים לעסקים עם נפח גדול של עסקאות. ובסופו של דבר שילמנו עמלות גבוהות שחתכו משמעותית את שולי הרווח שלנו. בשורה התחתונה, לא בטוח שבמחירים האלה היה כלכלי בכלל לעשות עסקים בברזיל".

אם Cashback היה ארגון גדול עם הכנסות של מיליוני או מיליארדי דולרים, ככל הנראה לא היה להם קשה למצוא שותף כמו בנק או EMI ליצירת ערוץ תשלום ייעודי לברזיל. אבל מכיוון שזו הייתה חברה חדשה וצומחת, שירות כזה פשוט לא היה זמין עבורם. הקלישאות של "שדה המשחק השווה" ופוטנציאל המכירות הבלתי מוגבל של האינטרנט התנפצו לקרקע המציאות.

אתם בחברה טובה

יש מיליוני עסקים קטנים ובינוניים ברחבי העולם שמוצאים עצמם בדיוק באותה נקודה. אבל בשנים האחרון צומח ועולה פתרון חדש. חברות תשלומים מדור הפינטר, שמגייסות טכנולוגיות חדשות (לדוג' בלוקצ'יין) ומייצרות שותפויות עם בנקים, רשתות תשלומים ורגולטורים במדינות ברחבי העולם כדי ליצור ערוצי תשלום חדשים, מהם יוכלו להנות כל העסקים, יהיה גודלם אשר יהיה.

שירותי התשלומים חוצי הגבולות הללו, בנויים לא רק על אדני הטכנולוגיה אלא לא פחות מכך על שיתופי הפעולה אסטרטגיים. ב-Moneynet לדוגמא, החלו בשנה האחרונה שת"פ עם Banco Rendimento אשר מפחית את העלות של עשיית עסקים בברזיל. עכשיו, כשיש לנו את הקשרים והאינטגרציות האלה, אנחנו מאפשרים באמצעותם לכל עסק, בכל גודל, להשתמש בהם ולהתחיל לנצל את הפוטנציאל העצום של השוק המתפתח הזה.

עבור הפעילות הברזילאית של Cashback, הצלחנו להוזיל את עלות העברת התשלומים ביותר מ-50%(!). אבל היתרונות לא נגמרים שם. "בשיטה הישנה, לא יכולנו להפיל את כל העמלה של ההמרה על הלקוחות שלנו, כי כל הביזנס שלנו מבוסס על לייצר להם חסכון כספי", אומר גוטרמן.

"זה אומר שהיינו צריכים לבלוע חלק מהעלות הזו בעצמנו. כעת, בזכות Moneynet, הגדלנו את המרווחים, מה שאומר שגם נוכל להעביר חלק מזה ללקוחות שלנו באמצעות מתן עסקאות טובות יותר, וגם ישארו לנו יותר מזומנים פנויים להשקיע בגיוס לקוחות. זה שינה לחלוטין את מערכת היחסים שלנו עם ברזיל, ואנחנו מקווים שזה יאפשר לנו להשקיע בהרחבת השירותים שלנו לשווקים רבים נוספים שיבואו".

Cashback הוא רק אחד מאלפים רבים של עסקים ששברו את הכבלים וכעת הם חופשיים להתחיל לסחור עם העולם בתנאים שווים אפילו עם הארגונים הגדולים ביותר. אם גם אתם רוצים לתכנן את הבריחה שלכם ממצור העמלות הגבוהות, נשמח לסייע לכם למצוא את החופש ולפתוח עולם שלם של הזדמנויות. 

צרו קשר כדי לברר איך.

רוצים להעביר תשלומים גלובליים בקלות ובמהירות?
הצטרפו ל-Moneynet
Thank you for your interest in Moneynet!
We have received your details and will be in touch with you soon.
Oops! Something went wrong while submitting the form.
פוסטים אחרונים
ארנק המט"ח הדיגיטלי שחוסך לכם זמן וכסף בהעברות לחו"ל

ארנק המט"ח הדיגיטלי שחוסך לכם זמן וכסף בהעברות לחו"ל

28/6/24
ניווט בעולם העברות הכספים הבינלאומיות: מדריך לעסקים

ניווט בעולם העברות הכספים הבינלאומיות: מדריך לעסקים

14/6/24
איך לאזן בין עבודה לחיים, תוך ניהול עסק גלובלי 

איך לאזן בין עבודה לחיים, תוך ניהול עסק גלובלי 

10/6/24
העברות שקופות: Moneynet משנה את כללי המשחק של ההעברות הגלובליות

העברות שקופות: Moneynet משנה את כללי המשחק של ההעברות הגלובליות

10/6/24
אסטרטגיות צמיחה גלובלית: תובנות מיזמים גלובליים מצליחים

אסטרטגיות צמיחה גלובלית: תובנות מיזמים גלובליים מצליחים

10/6/24

רוצה לקבל הצעה אטרקטיבית להעברות המט"ח שלך?

יש לאשר את קבלת הדיוור
יש לאשר את הצהרת הפרטיות
תודה, הפרטים נקלטו. ניצור איתך קשר בהקדם
Oops! Something went wrong while submitting the form.