Moneynet // הבלוג

המבצר הדיגיטלי: איך תוכלו להגן על העסק שלכם למול איומי הסייבר העדכניים

שער >בלוג >
המבצר הדיגיטלי: איך תוכלו להגן על העסק שלכם למול איומי הסייבר העדכניים

ככל שעסקים גלובליים מתרחבים ופועלים מעבר לגבולות, הם נחשפים ליותר איומי סייבר מאי פעם. המעבר לעבודה מרחוק והשימוש של העובדים בלפטופים וההתחברות מרחוק, מחוץ לחומות האבטחה הארגוניות מייצרים חשיפה הולכת וגוברת. בנוסף, ישנה עלייה ברמת התחכום של ההתקפות, כאשר לאחרונה גם הבינה המלאכותית גוייסה למתקפות הפישינג והכופר. רבים מתקיפות הסייבר יכולות כיום להיות מבוצעות על ידי תוקפים חובבנים שאינם בעלי רקע טכני, שיכולים לבצע מתקפות בקנה מידה חסר תקדים.

מאמר זה יסייע לך לגלות כיצד תוכל להגן על העסק שלך בפני חלק מהאיומים המתעוררים בתחום הסייבר, תוך הצגת המלצות לאסטרטגיות הגנה, בדגש על האתגרים הייחודיים שעומדים בפני חברות רב-לאומיות הפועלות במדינות שונות ברחבי העולם.

התרחבות האיומים על עסקים גלובליים

הסביבה העסקית של ימינו מחייבת שימוש ברשתות דיגיטליות בפריסה רחבה ומאפשרת בכך ניצול של כוח עבודה מרחוק. כל אחת מהן יכולה להיות יעד פוטנציאלי לפושעי סייבר. 

עסקים גלובליים חשופים במיוחד, עם פעילות במספר מדינות שמקשה על יצירת בסיס רוחבי ליישום אמצעי האבטחה, כגון הגבלת כניסות לשעות עבודה מקומיות בלבד. כתוצאה מכך, האיומים מתרבים הן במגוון והן בכמות.

סיכונים בעבודה מרחוק

המעבר לעבודה מרחוק, שהואץ על ידי מגפת הקורונה, שדרג אמנם את הגמישות התפעולית ע"י חיבור בין צוותי העובדים ויצירת אפשרות לניהול העסק בלי נוכחות פיזית, אך במקביל, הכניסה למערכה סיכוני סייבר משמעותיים. העובדים המתחברים לרשת החברה ממיקומים שונים בארץ ובעולם, משתמשים לעיתים קרובות במחשביהם האישיים וברשתות פרטיות או ציבוריות לא מאובטחות, אשר יכולים להוות מטרה קלה להאקרים. ללא אמצעי האבטחה הפיזיים של המשרד, העסקים חייבים להסתמך במידה רבה על אמצעי אבטחה דיגיטליים ברמת התוכנה.

אמצעי אבטחה דיגיטליים

  • VPNs - רשתות פרטיות וירטואליות: הבטחת העברת נתונים מאובטחת בין עובדים המחוברים מרחוק לשרתי החברה.
  • MFA - אימות כפול: דרישת אמצעי אימות נוסף מעבר לסיסמה (כגון סמס או קוד מיוחד באפליקציה) כדי למנוע גישה לא מורשית.
  • הכשרה שוטפת של העובדים: חינוך עובדים למודעות בנושאי אבטחה, בין היתר על סכנות הפישינג, בטיחות בסיסמאות ופרקטיקות גלישה בטוחה ברשת.

ניהול רשתות דיגיטליות מורכבות

עסקים גלובליים פועלים לעיתים קרובות על רשתות דיגיטליות מורכבות ומערכות מבוססות ענן, המשתרעות על פני מספר מדינות עם חוקים שונים ואזורי זמן שונים. רשתות אלו מחברות בין סניפים, עובדים, שותפים ולקוחות רבים. 

פריצה לנקודת קצה בודדת יכולה לאפשר לתוקף גישה רחבה למשאבי החברה, למידע אישי השמור ברשת ולקניין הרוחני, מה שהופך אותם לאטרקטיביים לפושעי הסייבר ומאיים על המוניטין העסקי של החברה. בנוסף פריצה כזו יכולה לגרור קנסות בגין הפרות של רגולציות וחוקים. ככל שהרשת גדולה ומורכבת יותר כך גדול הסיכון לקיומן של נקודות רגישות הפגיעות לפריצה.

אסטרטגיות מפתח להפחתת סיכונים

  • סגמנטציה של הרשת: חלוקת הרשת למקטעים קטנים ומבודדים כדי להכיל פריצות ולמנוע מהתוקפים לנוע ברחבי הרשת.
  • ניטור מתמשך: שימוש במערכות מתקדמות לגילוי איומים, ניטור תעבורת הרשת וגילוי אנומליות בזמן אמת.
  • בדיקות ומבחני חדירה תקופתיים: עריכת בדיקות אבטחה וסימולציות תקיפה בתדירות גבוהה לזיהוי ותיקון פגיעויות.

סוגי איומי סייבר היכולים להשפיע על עסקים

התקפות כופר

התקפות כופר הן עדיין אחד האיומים הנפוצים ביותר בזירת הסייבר העסקית. התוקפים מצפינים את המידע של החברה ודורשים כופר לשחרורו. עסקים גלובליים מהווים מטרות אטרקטיביות במיוחד בשל יכולתם לשלם סכומים גדולים של כופר ובשל ההפרעה המשמעותית שמתקפות אלו יכולות לגרום לתפקוד העסק. עם זאת, אין ערובה לכך שתשלום הכופר יביא לפענוח, כאשר 21% ממשלמי הכופר, לא הצליחו לשחזר את הנתונים האבודים.

פישינג והנדסה חברתית

התקפות פישינג, שבהן התוקפים מטעים עובדים בחברה כדי שימסרו מידע רגיש, הכולל סיסמאות ופרטי גישה, נעשות מתוחכמות יותר ויותר. בוטים של בינה מלאכותית יכולים כבר היום לחקות את הקול וסגנון הדיבור של אנשים מתוך החברה וטכנולוגיה זו מתווספת לטקטיקות קיימות של הנדסה חברתית שמנצלת את הפסיכולוגיה האנושית כדי להוציא מידע סודי במרמה. התקפות אלו קשות להגנה באמצעות טכנולוגיה בלבד.

האויב מבפנים

איומים פנימיים, בהם עובדים נוכחיים או לשעבר משתמשים בהרשאות הגישה שלהם כדי לגרום נזק לחברה, ממשיכים להוות איום מרכזי גם כיום. בין אם הדבר נעשה בכוונה או בטעות, התוצאות יכולות להיות הרות אסון באותה מידה, במיוחד כשמדובר בקבלת גישה לחשבונות בעלי רמות הרשאה מתקדומת, כגון ניהול ואישורי העברות כספים.

רוצים להעביר תשלומים גלובליים בקלות ובמהירות?
הצטרפו ל-Moneynet
במשלוח הטופס הנך מסכים/ה להצהרת הפרטיות
Thank you for your interest in Moneynet!
We have received your details and will be in touch with you soon.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

בניית מבצר סייבר

מדיניות סייבר מקיפה

פיתוח ואכיפת מדיניות סייבר מקיפה חיוניים להגנה על העסק שלך. מדיניות זו צריכה לכסות הכל, החל מניהול סיסמאות, בניית מערך גיבוי והצפנת נתונים, תוכניות תגובה לאירועים ועד להדרכה והנחיות בנוגע להתנהלות העובדים. יש לכלול בתוכנית גם ביקורות תקופתיות כדי להבטיח שהמדיניות בשטח אכן תואמת לעדכונים האחרונים.

פתרונות טכנולוגיים מתקדמים

  • בינה מלאכותית ולמידת מכונה: בינה מלאכותית יכולה לסייע בניתוח כמויות עצומות של מידע כדי לזהות דפוסים ולחזות איומים פוטנציאליים. טכנולוגיות אלו חיוניות במיוחד לזיהוי איומים חדשים ומתוחכמים.
  • טכנולוגיית בלוקצ'יין: בלוקצ'יין מציע תכונות אבטחה מתקדמות כמו אחסון נתונים מבוזר וניהול מידע בצורה שתקשה לזייפו, מה שהופך את המערכות המשתמשות בהן לקשות יותר לפריצה או התקפה.
  • פתרונות אבטחת ענן: עם המעבר של ארגונים לשירותי ענן ושימוש בפלטפורמות תקשורת שונות, מומלץ ליישם אמצעי אבטחה מחמירים במיוחד בנוגע לזיהוי המתחברים לרשת, הכוללים הצפנה, בקרות גישה ו-APIs מאובטחים להגנה על הנתונים מתוך הרשת המקומית ומבחוץ לה.

תגובה והתאוששות

אף אמצעי אבטחה אינו חסין לגמרי בפני פריצה. לכן חשוב שתכינו מראש תוכנית תגובה לאירועים. תוכנית זו צריכה לכלול צעדים לזיהוי, הכלה והקטנת אירועי סייבר, כמו גם אסטרטגיות לתקשורת והתאוששות מהארוע.

מרכיבים עיקריים של תוכנית תגובה

  • צוות תגובה לאירועים: הגדרת והכשרת צוות ייעודי המאומן לטפל באירועי סייבר במהירות וביעילות.
  • פתרונות גיבוי והתאוששות: גיבוי נתונים באופן קבוע ובניית תוכנית התאוששות מפני מתקפה כדי למזער את זמני ההשבתה של הארגון ואובדן נתונים קריטיים.
  • אסטרטגיית יחסי ציבור: ניהול תקשורת שוטפת עם בעלי עניין, לקוחות והתקשורת, כדי לשמור על אמון ושקיפות במהלך האירוע.

הגורם האנושי: שילוב טכנולוגיה עם תובנה אנושית

בעוד שהטכנולוגיות המתקדמות חיוניות להגנה מאיומי הסייבר, הגורם האנושי נותר המרכיב המשמעותי ביותר לאבטחה מפניהם. העובדים מהווים לעיתים קרובות את קו ההגנה הראשון. המודעות שלהם, ההבנה וההשכלה שלהם בנושא וכמובן התנהגותם בשטח יכולים להשפיע במידה רבה על יעילות אמצעי האבטחה.

אסטרטגיות הגנה המתמקדות בגורם האנושי

  • הכשרה וחינוך מתמשכים: עדכון והדרכת העובדים באופן שוטף על איומי הסייבר העדכניים והשיטות הטובות ביותר למניעת סיכונים.
  • יצירת תרבות מודעת לאבטחה: עידוד סביבה שבה אבטחת סייבר היא אחריות משותפת, לא רק של הצוות הייעודי ויצירת סביבת עבודה בה העובדים מרגישים אחריות לדווח על פעילויות חשודות.
  • יישום בקרות גישה מחמירות: הגבלת גישה למידע רגיש על פי עקרון "המינימום הנדרש" על מנת להבטיח שלעובדים תהיה גישה רק לנתונים הדרושים למילוי תפקידם.

למידה מאירועי סייבר אמיתיים

מספר אירועי סייבר מוכרים יכולים להיות שיעור עבורנו להבנת החשיבות של יישום אמצעי אבטחה חזקים וניהול סיכונים פרואקטיבי. בשנת 2017, התקפת כופר בשם WannaCry ניצלה פגיעות במערכת ההפעלה Windows של מייקרוסופט, והשפיעה על יותר מ-200,000 מחשבים ב-150 מדינות, כולל חברות גדולות כמו FedEx ו-Nissan. באותה שנה חוותה חברת Equifax פרצת נתונים ענקית בשל פגיעות אבטחה שלא תוקנה, שחשפה את המידע האישי של 147 מיליון אנשים. מתקפה גדולה נוספת השפיעה על חברת CapitalOne, עם פריצה של 100 מיליון בקשות אשראי וחשבונות בשנת 2019. בשנת 2024, דיווחה חברת Ticketmaster על פריצה לשרתיה, לאחר שקבוצת האקרים פרסמו כי גנבו נתונים אישיים של יותר מ-500 מליון לקוחותיה.

אירועים אלה מדגישים את החשיבות של עדכוני התוכנה הסדירים, בדיקות אבטחה קפדניות, עדכונים מהירים לפרוטוקולי האבטחה, שדרוג הרשאות הכניסה ודאגה למעורבות כל הגורמים במערכת על ידי וידוא שכולם עומדים בסטנדרטים המחמירים ביותר של אבטחת מידע.

Moneynet: מובילה במתן פתרונות פיננסיים מאובטחים

Moneynet מובילה בפתרונות תשלומים מאובטחים, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות כגון בלוקצ'יין, כדי לספק אבטחה חסרת תקדים מול האיומים ההולכים וגוברים בתחום הפיננסי. על ידי שילוב טכנולוגיות מתקדמות, Moneynet מבטיחה שהעברות הכספים שלכם מוגנות מפני גישה לא מורשית ואיומי סייבר. רמת אבטחה זו חיונית במיוחד לעסקים גלובליים ומאפשרת להם לפעול בביטחון בעולם הדיגיטלי המתפתח. ניצול הטכנולוגיה המתקדמת לא רק שמבטיח רמה גבוהה של אבטחת מידע ושמירה על הפרטיות, אלא גם מסייע לשדרוג משמעותי של המהירות, היעילות והאמינות של ההעברות.

כיצד תבנו את המבצר שלכם

הגנה על העסק הגלובלי שלכם מפני איומי סייבר הינו תהליך מתמשך, הדורש ערנות, שימוש בטכנולוגיה מתקדמת ואסטרטגיות רוחביות ומקיפות. אחרי הכל, ככל שאיומי הסייבר מתפתחים, כך גם ההגנות חייבות להתפתח. שימוש בטכנולוגיה מתקדמת כמו בינה מלאכותית, למידת מכונה ובלוקצ'יין, בשילוב עם מדיניות ארגונית חזקה והכשרת עובדים מתמשכת, תחזק את העסק שלכם מפני רבים מאיומי הסייבר שעומדים בפניכם. על ידי אימוץ אמצעי אבטחת מידע חזקים וניצול ההתקדמות הטכנולוגית, תוכלו לבנות לעצמם סוג של מבצר דיגיטלי. כזה שמגן על הנכסים, הפעילות והמוניטין שלכם ומוכן לעולם דיגיטלי ההולך ונהיה מחובר יותר ויותר.

דברו איתנו כדי שנסייע לכם להטמיע את המערכת הפיננסית המאובטחת שלנו בארגון שלכם.

פוסטים אחרונים
המבצר הדיגיטלי: איך תוכלו להגן על העסק שלכם למול איומי הסייבר העדכניים

המבצר הדיגיטלי: איך תוכלו להגן על העסק שלכם למול איומי הסייבר העדכניים

10/9/24
כל הסיבות הטובות: עסקים עוברים מהבנקאות המסורתית לפתרונות מתקדמים להעברות גלובליות

כל הסיבות הטובות: עסקים עוברים מהבנקאות המסורתית לפתרונות מתקדמים להעברות גלובליות

11/8/24
ארנק המט"ח הדיגיטלי שחוסך לכם זמן וכסף בהעברות לחו"ל

ארנק המט"ח הדיגיטלי שחוסך לכם זמן וכסף בהעברות לחו"ל

29/7/24
ניווט בעולם העברות הכספים הבינלאומיות: מדריך לעסקים

ניווט בעולם העברות הכספים הבינלאומיות: מדריך לעסקים

29/7/24
איך לאזן בין עבודה לחיים, תוך ניהול עסק גלובלי 

איך לאזן בין עבודה לחיים, תוך ניהול עסק גלובלי 

29/7/24

רוצה לקבל הצעה אטרקטיבית להעברות המט"ח שלך?

יש לאשר את קבלת הדיוור
במשלוח הטופס הנך מסכים/ה להצהרת הפרטיות
יש לאשר את הצהרת הפרטיות
תודה, הפרטים נקלטו. ניצור איתך קשר בהקדם
Oops! Something went wrong while submitting the form.