Moneynet // הבלוג

העולם הגלובלי מאפשר שימוש בפרילנסרים ככלי צמיחה זמין

רוצה לשמוע כמה זה פשוט לעשות העברות מט'ח במהירות ובזול לחו"ל?
תודה, הפרטים נקלטו. ניצור איתך קשר בהקדם
Oops! Something went wrong while submitting the form.

מחלקת השיווק של יצרנית בגדים קטנה בבריטניה, רצתה לחתוך בעלויות והחליטה להשתמש בפרילנסרים מחו"ל במקום להעסיק כשרונות מקומיים יקרים. הם שכרו כותב פרילנסר מהודו שיכתוב פוסטים בבלוג תמורת £20, ומעצב גרפי מברזיל, שייצור את העיצוב תמורת £15 נוספים.

בסופו של יום, הם היו מרוצים מאוד מהעבודה, ולאחר שהעבירו את החשבונית לתשלום באמצעות העברה בנקאית, התגלתה הבעיה. ההעברה לחו"ל עמדה לעלות להם £40 כל אחת (בפרויקט שעלה כולו כ-£35..), מה שאומר שהפרוייקט יתייקר כבר ל-£115 וברור שאין לזה שום הגיון כלכלי.

מכיון שלא היתה לחברה כל ברירה (או לפחות היא לא הכירה כזו), היא העבירה את שתי ההעברות, ורק לאחר שלושה ימים הן הגיעו ליעדן בבנקים המקומיים בהודו וברזיל, והחברה קיבלה אישור. אבל כאן לא נגמרה הסאגה, הפרילנסרים בחו"ל נאלצו שניהם לשלם עמלה נוספת ובנוסף נאלצו להמיר את הכסף בשער גבוה על מנת למשוך אותו במטבע המקומי.

גם הפרילנסרים וגם צוות השיווק של החברה הבריטית רצו להמשיך לעבוד יחד, אבל הם היו צריכים פתרון תשלום שיועיל לשני הצדדים.

הבעיה מתחילה בקטן

הבעיה בהעברות קטנות, כמו בדוגמא של היצרנית הבריטית, היא שמבנה העמלות המקובל בהן בד"כ שוחק את הרווח עד כדי שלעיתים לא שווה כבר להעביר את הכסף. לכן היה על יצרנית הבגדים לחפש ספק שירות תשלומים המסוגל לתמוך בהעברות כספים בינ"ל ללא תלות בגובה ההעברה, ועם עמלות משתלמות יותר. לאחר שחקרו את האפשרויות הם הגיעו אלינו, לMoneynet.

Moneynet מאפשרת להמיר מטבעות ולבצע העברות בין מדינות בקלות ובעלות משתלמת של העברות לוקאליות. כך, המרת המטבע הפכה לפשוטה והעלות שלה שולית, והיא אפשרה לחברה הבריטית לייצר יחסים פרודוקטיביים מול הפרילנסרים, שקיבלו את שכרם במטבע המקומי שלהם.

כדי לאפשר את הנזילות הזו של כסף גלובלי ברחבי העולם, סיפקה Moneynet לחברה הבריטית, חשבונות זהב (IBAN) בהודו וברזיל וגישה לארנק דיגיטלי עם מגוון מטבעות. כך, יכלה החברה להעביר לכל אחד מהספקים שלה את הכסף במהירות ובקלות, במטבע שלו. העובד ההודי, קיבל את ההעברה ברופי מסניף בנק הודי. והברזילאי קיבל את הכסף בריאל, מברזיל. מבחינתם זה היה מהלך שקוף ומהיר. בשורה התחתונה כל הצדדים נהנו מכך והחברה נהנתנה מהוזלה משמעותית בעלויות, שאפשרה את המשך השת"פ הפורה הזה בינה לבין הפרילנסרים.

הרשת היא המפתח

אמנם ישנן מספר פלטפורמות מקוונות המציעות שירותי תשלום מקומיים, אך רובן מציעות מגוון קטן יחסית של שירותים.  Moneynet לעומתן, משלבת סל שירותים בנקאיים ושיתופי פעולה עם מגוון גדול של בנקים ורשתות תשלומים בינלאומיים (כמו Ripple) כדי לאפשר ללקוחותיה להנות ממהירות ומחירים חסרי תקדים בהעברות בינלאומיות. 

באמצעות תהליכי אוטומציה (API) מאפשרת Moneynet ללקוחותיה תמיכה בעיבוד מספר גדול של עסקאות במקביל ותוך שניות, ובמחיר נמוך בעשרות אחוזים בהשוואה לעלויות מסורתיות של העברות גלובליות.

כך, ככל שיצרנית הבגדים הבריטית, הרחיבה את פעילותה מול פרילנסרים נוספים ברחבי העולם, היא נהנתה מפתרון רחב ומקיף יותר שיצר לה יתרון משמעותי יותר. בסופו של דבר, כל צוות המפתחים, הכותבים, המעצבים ונותני השירותים שלה קיבלו תשלום מהיר וזול באמצעות מערכת האוטומציה (API) של Moneynet.

עיבוד תשלומים כך שעסקים ופרילנסרים יכולים לשגשג

פתרונות התשלום המתקדמים של Moneynet יצרו הזדמנות משתלמת ויתרון יחסי לשני הצדדים, גם החברה היצרנית וגם הפרילנסרים שהעסיקה. שניהם השיגו חיסכון משמעותי בעמלות, שאפשרו להם להמשיך לעבוד יחד, ככל שחלף הזמן, וגדל המחזור של ההעברות, הפער והרווח המשמעותי שיצרו בזכות הפלטפורמה של Moneynet היה משמעותי ובולט יותר.

העובדה שההעברות התבצעו באופן לוקאלי הביאו לכך שהתשלום לפרילנסרים הועבר מהר יותר. במקום שיחכו יומיים עד חמישה כדי שהתשלום יחצה את הגבולות, התשלום הגיע תוך שעות.

לאחר זמן מה, תוך שהחברה הבריטית גילתה את יכולות הפלטפורמה, העבירו את כל ניהול מערך התשלומים הגלובלי שלהם לMoneynet. כך הם נהנו ממערכת הנה"ח מתקדמת, שערי חליפין מעולים, וחשבון אחד שהכיל את כל המטבעות שעבדו איתם, מבלי 'להעניש' אותם בעלות נוספת על כך שהחזיקו סוגים שונים של מטבעות בארנק הדיגיטלי. למערכת זה היה שקוף, ולהם משתלם במיוחד.

כלכלת הפרילנסרים

היום בעידן הגלובלי, יותר ויותר עסקים מבצעים עבודות באאוטסורסינג לקבלנים עצמאיים. לפי Consultancy.UK, יש היום יותר מ-5 מיליון פרילנסרים בבריטניה בלבד, ומיליונים נוספים בכל רחבי העולם. הם עוזרים לעסקים לנהל פעילות בהיקפי ענק, מספקים מומחיות נדירה, ומאפשרים לעסק לקבל יד נוספת כדי להבטיח עמידה בלוחות זמנים. בנוסף לעיתים צוותי העבודה השכירים עייפים וזקוקים לרענון וחשיבה רעננה.

פרילנסרים מצליחים, במיוחד אלה שגרים בחו"ל, יעדיפו בד"כ לעבוד עם לקוחות שהם יכולים לסמוך עליהם. הפחד הגדול ביותר של כל נותן שירותים פרילנסר הוא כמובן שלא יקבל את שכרו. לכן חברות שיכולות להוכיח את יכולתן לבצע תשלומים חוצי גבולות ישיגו יתרון בהשגת פרילנסרים מובילים. כלים כאלו כמו פתרון התשלומים של Moneynet משרתים את החברות, במתן פתרון מהיר, אמין וזול ומבטיחים מו"מ מבוסס אמון מול הפרילנסר אותו היא רוצה לשכור. 

צרו קשר ונספר לכם עוד כיצד פתרון התשלום של Moneynet יכול לעזור גם לכם לעבוד עם ספקים גלובליים.

פוסטים אחרונים
העברות שקופות: Moneynet משנה את כללי המשחק של ההעברות הגלובליות

העברות שקופות: Moneynet משנה את כללי המשחק של ההעברות הגלובליות

18/3/24
אסטרטגיות צמיחה גלובלית: תובנות מיזמים גלובליים מצליחים

אסטרטגיות צמיחה גלובלית: תובנות מיזמים גלובליים מצליחים

29/2/24
ניווט בסערה: אסטרטגיות ניהול המשבר ליבואנים בעקבות השיבושים בים האדום

ניווט בסערה: אסטרטגיות ניהול המשבר ליבואנים בעקבות השיבושים בים האדום

17/1/24
העולם הגלובלי מאפשר שימוש בפרילנסרים ככלי צמיחה זמין

העולם הגלובלי מאפשר שימוש בפרילנסרים ככלי צמיחה זמין

24/1/23
אפשר לפרוץ את קיר הזכוכית של תשלומים בינ"ל

אפשר לפרוץ את קיר הזכוכית של תשלומים בינ"ל

20/1/23

רוצה לקבל הצעה אטרקטיבית להעברות המט"ח שלך?

יש לאשר את קבלת הדיוור
יש לאשר את הצהרת הפרטיות
תודה, הפרטים נקלטו. ניצור איתך קשר בהקדם
Oops! Something went wrong while submitting the form.