Moneynet // הבלוג

האם עסקים קטנים שחושבים עכשיו על התרחבות לחו"ל השתגעו?

רוצה לשמוע כמה זה פשוט לעשות העברות מט'ח במהירות ובזול לחו"ל?
תודה, הפרטים נקלטו. ניצור איתך קשר בהקדם
Oops! Something went wrong while submitting the form.

באמצע המיתון הגרוע ביותר שפקד את העולם כבר כמעט מאה שנה, בעלי עסקים קטנים צריכים להיות מטורפים כדי לשקול פתיחת שווקים חדשים בחו"ל... לא כך?

ראשית, היכן ימצאו מימון לכך? ממשלות ברחבי העולם להוטות לסיים את הלוואות החירום של הקורונה כך גם לגבי הבנקים, שהלוו סכומים שוברי שיאים ב-2020. 

אם חברות קטנות ובינוניות מתקשות לבנות על גישה עתידית למימון, לכאורה היה הגיוני יותר שישקיעו את כל הכסף שהם יכולים לגייס כרגע, כדי ליצור המשכיות בריאה לפעילות העסק, במקום לעשות קפיצות לגובה, שיש בהן תמיד סיכון, גם בימים של כלכלה פורחת.

אבל תכל'ס יש לא מעט סיבות הפוכות, מדוע דווקא הגישה ה'בטוחה' פחות מומלצת ואפילו פוגעת בסיכויי הצמיחה של חברות קטנות ובינוניות - ואפילו בהישרדותן.

השתמש בזה או תאבד את זה

כמו בחיים, גם בעסקים, צריך לדעת להשתמש במשאבים שלרשותך בחכמה. לרוע המזל, נראה שעסקים רבים ברחבי העולם לא הצליחו להשתמש בהלוואות החריגות בכל היקף, שניתנו בקורונה ע"י המגזר הפרטי והציבורי. כך לדוגמא בבריטניה מעריכים כי אחד מכל עשרה עסקים שקיבלו הלוואות ממשלתיות ומימון חל"תים לא יכול לבצע את ההחזרים שלהם, מה שמותיר את האוצר הבריטי עם "חור שחור" של 22 מיליארד ליש"ט.

בינתיים נראה שברזי המימון של המגזר הפרטי נסגרים לאט לאט. בארה"ב פורסם כי רמת אישורי ההלוואות לעסקים קטנים, ירדה לחצי ממה שהיה לפני המגיפה. אחרי האסון הכלכלי של 2020, נראה שהחברות הקטנות עומדות בפני סופה של ממש. המזל היחיד הוא שהבנקים אינם מקור המימון היחיד האפשרי.

מציאת מימון

לשמחתם של החברות הקטנות והבינוניות, מהפכת הפינטק של השנים האחרונות יצרה מגוון ענק של ספקי מימון אלטרנטיביים. החל מאתרי מימון המונים כמו Crowdcube או Companisto, פלטפורמות הלוואות עמיתים (P2P), ואפילו חברות הנותנות שירות של תשלום מזומן כנגד חשבונית, מה שמאפשר לחברות להגדיל ולייצב את תזרים המזומנים שלהם.

בינתיים, אנו רואים את צמיחתו של תת-מגזר חדש של שירותים פיננסיים, הכולל ספקים המסייעים לעסקים עם הנהלת החשבונות וניהול תזרים המזומנים שלהם, כגון Xero ו-Serrala, שירותי בנקאות חדשים כמו Lili ו-Lance המכוונים באופן ישיר לסוחרים יחידים או פרילנסרים, וכמובן חברות פינטק כמו Mambu המשרתות את תעשיית ההלוואות האלטרנטיביות המתפתחת עם טכנולוגיות לניהול הלוואות מודולריות.

בשורה התחתונה, לא באמת חסרות אפשרויות מימון זמינות עבור החברות הקטנות והבינוניות. אבל זה לא עונה על השאלה מדוע הגיוני להשתמש במימון הזה עכשיו, כדי להתרחב מעבר לים.

הרחב את האופקים שלך

רוב העסקים מעדיפים בד"כ להתפתח ולפנות לשווקים חדשים, אבל האם עכשיו זהו הזמן המתאים לעשות את זה? וורן באפט ענה על כך בציטוטו המוכר "אתה צריך להיות פחדן כשאחרים חמדנים, וחמדן שאחרים מפחדים.

זו אחת התקופות הכלכליות המפחידות בתקופת חיינו, אבל עסקים קטנים שיכולים לאזור אומץ ולפתח פעילות בחו"ל יצליחו להשיג פער גדול לא רק על המתחרים המקומיים הקטנים שלהם אלא אפילו על חברות ענק בינלאומיות שנסוגות עכשיו ולוקחות צעד אחורה ממהלכים כאלו. 

אבל יש סיבה טובה יותר להתרחבות בינלאומית היום יותר מתמיד. למגיפה הייתה השפעה הרסנית על שרשרת האספקה העולמית, בין היתר בגלל שספקים רבים לא הצליחו לשלם את ההלוואות שלקחו מהבנקים והממשלות.  הסגרים הקשו על עסקים רבים, במיוחד הקטנים מביניהם, בגלל ירידת המחזור וההכנסות של לקוחותיהם. לכן פתיחת שווקים חדשים ומציאת לקוחות וספקים חדשים ברחבי העולם היא לא רק הזדמנות, אלא כורח הישרדותי.

אולם עד לאחרונה, מכשול אחד כמעט בלתי עביר עמד בדרכם של חברות קטנות ובינוניות - העלות והמורכבות של העברת כסף לחו"ל. עם זאת, בשנים האחרונות, נולד פתרון חדש בעולם הפינטק שיוצר ערוצי תשלומים נוחים ומהירים המחוברים לרשתות ענק של בנקים בינלאומיים. התוצאה שנוצרה היא שעסקים בכל גודל יכולים כעת להעביר כסף בין מדינות כאילו היו עושים העברה מקומית בתוך העיר שלהם.

כאשר החברות הללו, מאפשרות ניצול מערכת הקשרים הזו לא רק עם בנקים, אלא גם עם רגולטורים ובעלי עניין פיננסיים אחרים - הם מפשטים את אפשרויות התשלומים הבינלאומיות לכולם. בדיוק כפי שאפליקציות בנייד שינו את חוויית הבנקאות הצרכנית, כך עסקים קטנים יכולים כעת לנצל את היתרון של ארנקים דיגיטליים קלים לשימוש, המאפשרים להם להחזיק כסף בכל מטבע מקומי, ולבצע עסקאות עם עסקים, בנקים וספקי שירותי תשלומים בכל מקום בעולם, במחיר של חלקיק מהעלות הישנה של העברות הכספים.

עסקים קטנים הם עמוד השדרה של הכלכלה העולמית והם סבלו משבר אדיר במהלך השנתיים האחרונות. הודות לפתרונות מימון חדישים ותשלומים בינלאומיים קלים ובמחיר סביר, ההתרחבות לחו"ל כבר לא נראית מטורפת. במקום זה, זו יכולה להיות ההחלטה הרציונלית ביותר שעסק יכול לקבל אי פעם.

פוסטים אחרונים
העברות שקופות: Moneynet משנה את כללי המשחק של ההעברות הגלובליות

העברות שקופות: Moneynet משנה את כללי המשחק של ההעברות הגלובליות

18/3/24
אסטרטגיות צמיחה גלובלית: תובנות מיזמים גלובליים מצליחים

אסטרטגיות צמיחה גלובלית: תובנות מיזמים גלובליים מצליחים

29/2/24
ניווט בסערה: אסטרטגיות ניהול המשבר ליבואנים בעקבות השיבושים בים האדום

ניווט בסערה: אסטרטגיות ניהול המשבר ליבואנים בעקבות השיבושים בים האדום

17/1/24
העולם הגלובלי מאפשר שימוש בפרילנסרים ככלי צמיחה זמין

העולם הגלובלי מאפשר שימוש בפרילנסרים ככלי צמיחה זמין

24/1/23
אפשר לפרוץ את קיר הזכוכית של תשלומים בינ"ל

אפשר לפרוץ את קיר הזכוכית של תשלומים בינ"ל

20/1/23

רוצה לקבל הצעה אטרקטיבית להעברות המט"ח שלך?

יש לאשר את קבלת הדיוור
יש לאשר את הצהרת הפרטיות
תודה, הפרטים נקלטו. ניצור איתך קשר בהקדם
Oops! Something went wrong while submitting the form.